ademen

Bewust ademen kun je leren.

Ademen gaat vanzelf of automatisch, aangestuurd door de Vagale Zenuw. Ook is de adem een reflex van je lichaam.

De natuurlijke ademhaling ziet eruit als een sinusgolf (zie natuurkunde in wikipedia bijvoorbeeld)

De natuurlijke ademhaling die je als baby doet, verandert als je ouder wordt. Je gaat onwillekeurig anders ademen. Door te zingen, een muziekinstrument te bespelen of yoga, meditatie, ademwerk of anderszins met de adem iets te gaan doen kom je erachter dat je dit onbewust niet zo natuurlijk meer doet. Ook tijdens activiteiten als sporten adem je anders dan in ontspannen toestand. We kunnen door te oefenen en bewust te zijn van hoe we ademen daar actief controle op uitoefenen om zo meer grip te krijgen op onze adem, maar ook op onze energie. Onze vibratie zeg maar. Hier geef ik een simpel stappenplan hoe je dat kunt leren.

Stap 1: Bewust ademen leer je door te voelen hoe snel en hoe diep je ademt. bijvoorbeeld snel en oppervlakkig:

Stap 2: Daarna ga je bewust langzamer en dieper ademen met een hand op je buik in een rechte houding of liggend:

Voor meer info over de ademhaling kun je hier kijken hoe het middenrif beweegt.


Er zijn vele ademhalingstechnieken vanuit verschillende stromingen in Zangtechnieken, Boedhisme, Yoga of Tai chi etc.

Je kunt een cursus volgen als zangles, yoga, een blaasinstrument leren spelen etc.

Ook kan een app (android) je hiermee helpen; https://pranabreath.info/index.php?title=About_Prana_Breath_app

Hierbij kun je gaan werken aan bepaalde ‘doelen’ zoals dieper ontspannen, minder stress, betere doorbloeding, meer uithoudingsvermogen, stoppen met roken ondersteunen etc.

Wanneer ik spreek over van 3d naar 5d heeft de bewuste ademhaling ook een belangrijke reden. De adem helpt je te concentreren om in meditatieve toestand te komen, Mindful je lichaam te ervaren en dan naar je hart te gaan waar de sleutel verstopt is naar hogere dimensies. Hierover later meer.

Hoe (vaak) kun je dit bewust ademen het beste gaan oefenen voor de Awakening?

Dagelijks kort een aantal keer.

Een maand lang en het wordt een nieuwe gewoonte.

Na 3 maanden is het een dieper programma in je hersenen en kun je ook in stressvole situaties je adem actief beïnvloeden en dus je gedachten.

Wanneer je 1x per week een uur dit doet heeft het jaren nodig voordat het een gewoonte wordt. Bovendien kun je van te lang bewust ademen ook gaan hyperventileren. Dus kort en vaak is het beste!

Liefs,

Felicia

Laat een antwoord achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *